De eerste keer... - Reisverslag uit Sint Maarten, Nederland van Familie Sleeuwen-Aldenhuijsen - WaarBenJij.nu De eerste keer... - Reisverslag uit Sint Maarten, Nederland van Familie Sleeuwen-Aldenhuijsen - WaarBenJij.nu

De eerste keer...

Blijf op de hoogte en volg Familie

13 Oktober 2014 | Nederland, Sint Maarten

De eerste verjaardagen...de eerste vakantie... de eerste hike... de eerste kwallenbeet...en het eerste bezoek op het eiland.

We beginnen het eiland te kennen en voelen ons al vaker locals. Moeten lachen om de bosjes Cruise toeristen en weten nu naar welke strandjes we moeten gaan als we ze willen ontwijken.

We hebben al twee tropische verjaardagen gehad. Vooral het feest van Peer was erg speciaal. Hij mocht kiezen op welk strandje hij het wilde vieren dus met zijn allen naar Le Galion. 's Ochtends taarten gebakken en daarna een leuk plekje uitgekozen op het strand. Slingers opgehangen en een heerlijke dag gehad met veel collega leerkrachten en een vriendje van Peer. Erg leuk! Als topper kreeg Peer twee schildpadden als cadeau. Flippie en Flappie heten ze.
We hebben een mooi verblijf voor ze gemaakt en Peer zorgt er goed voor.

Loet Suus en Peer hebben het naar hun zin op school. Krijgen vriendjes en vriendinnetjes en gaan her en der spelen na school. Dat is erg fijn. Bij de afternoonschool krijgen ze zwemles in de zee. Daarnaast heeft Peer ook nog zwemles in een zwembad en hier geniet hij erg van.

Vincent krijgt steeds meer plezier in zijn werk, moet soms nog wennen aan de mentaliteit van zijn collega's. Die is vaak echt heel anders... Maar dat komt vast ook goed.

Afgelopen week hebben we tussenvakantie gehad, voor in Nederland
herfstvakantie. We boften want we hadden bezoek uit Nederland! Hanneke en Reinjan waren hier! We mochten ze op gaan halen van het vliegveld en dus eerder weg van school. De kinderen verwelkomden ze met een hele dikke knuffel. Erg fijn om bekenden om ons heen te hebben. We hebben de dagen afgeteld...
Reinjan is een week geweest en Hanneke twee, zij is er nu nog...
Heerlijk om hen hier te hebben gehad. Ze hebben het eiland kunnen verkennen in onze auto en hebben heerlijke momenten samen gehad!

Een van de toppunten van de vakantie was de hike die we hebben gemaakt. Om 3.00 uur op staan om om 4.00 uur te beginnen aan de klim op de Nakedboy Hill. Wat was dat een klim maar wat gaaf! We hebben genoten van het uitzicht en hebben de zon prachtig op zien komen, wel is waar met wat wolken ervoor maar dat was niet erg. Super trots op onze prestatie, vooral van die van Loet Suus en Peer, zijn we rond zes uur de berg weer afgedaald.

En nu moeten we ons klaar gaan maken voor een andere eerste keer... een tropische storm! De klassen op school hebben we in orkaanstand moeten zetten. We hebben een extra dag vrij gekregen omdat er storm op komst is. De hurricaneshutters zitten voor de ramen van ons huis.
Er wordt een flinke storm verwacht, Gonzales. Nu maar afwachten wat deze gaat doen...

• 14 Oktober 2014 - 07:03

Marieke Van De Ven:

Hee! Wat leuk alles voor de eerste keer! Speciaal allemaal! Heerlijk je verjaardag op het strand en wat leuk in de vakantie tijd voor leuke uitjes!! En die hike!! WoW wat een stoere kinderen om de top te halen!!
    Sterkte in de storm, hopelijk valt het mee!!
    De groetjes aan Loet, Suus en Peer!
    Veel liefs!

• 14 Oktober 2014 - 07:30

MIeke Aldenhuijsen:

wat heerlijk om te lezen weer... Het volgende bezoek is zich ook al voor aan het bereiden hoor!! Pas goed op met de storm, succes! X uit Boekel.

• 14 Oktober 2014 - 07:59

Bjorn, Anika, Sieta, Marcel En Jolande:

Fijn te lezen dat het goed gaat daar! Is de storm inmiddels gaan liggen? Hoop dat het meeviel. Bijzondere ervaringen genoeg zo te lezen. Geniet ervan!

• 14 Oktober 2014 - 08:13

Joke Emonds:

Wat klinkt het mooi, wat een avontuur en ervaring voor jullie.
    Doe Iedereen de groetjes van ons, ook die lieve Hanneke, leuk dat ze een vriend heeft!

Bij ons is het ook supergoed en spannend want Ellen kan ieder moment gaan bevallen, is al een paar dagen uitgerekend.
    Veel geluk en plezier in het stormachtige St. Maarten X

• 14 Oktober 2014 - 08:56

Kim Rob En Cis:

Wat een gezeligheid! Fijn dat jullie t zo goed naar jullie zin hebben!
    Geniet ervan, en succes met " de wind"

• 14 Oktober 2014 - 14:18

Carla Manders:

hoi dus als wij ooit aanstranden dan weten jullie aan welk strand we dat moeten doen .
    hoop dat de storm niet al te lelijk doet veel liefs hier uit boekel en vooral van harrold die best wel een avontuur zoekt ,maar ja hoe doe je dat als moeder .
    he hem gezegd eerst maar op en neer naar nijmegen te overleven voordat hij verder wil .

• 14 Oktober 2014 - 15:59

Susan:

wat fijn om weer wat van je te lezen van jullie! Blijf het heerlijk ervaren met zijn allen

• 14 Oktober 2014 - 17:32

Richard En Lenie:

Fijn om te lezen dat alles voor de eerste keer zo geweldig is! (behalve die kwallenbeet natuurlijk)
    Hopelijk valt het met de hurricane mee, maar ook dat is een eerste keer. Leuk jullie bijzondere ervaringen te lezen!

Liefs en groetjes xxxx

• 14 Oktober 2014 - 18:57

Flor:

Van begin tot 't eind, weer heerlijk om jullie verslag te lezen!
    Fijn dat 't zo goed gaat!
    XXX

• 14 Oktober 2014 - 22:19

Simone Slegers:

Fijn om te horen dat het zo goed met jullie gaat!!
    Melle heeft het nog zo vaak over Peer. Als we aan tafel zitten begint ze soms in een keer te huilen en dan zegt ze " ik mis Peer zo erg".
    Geniet ze samen! Liefs van ons

• 15 Oktober 2014 - 19:12

Loes En Rob:

Hee lieve allemaal,

Wat fijn dat jullie steeds meer een eigen thuis hebben en dat je zelfs al de toeristen weet te omzeilen haha! Goed om te lezen allemaal!
    Ik moet de laatste weken erg aan je denken Juul.. De schooltuin die er nog steeds gaver uit komt te zien, zomaar als ik een moeder met een bakfiets zie of als ik door de school loop en je enthousiasme even niet hoor, fleurige jurkjes zie en zo zijn er nog meer dingen.
    SXM zo ver weg, maar door je verhalen, appjes en filmpjes zijn jullie toch dichtbij. Fijn.
    Pas goed op elkaar en geniet maar lekker zo door.

Veel liefs Rob en Loes