Eerste weken op het eiland... - Reisverslag uit Sint Maarten, Nederland van Familie Sleeuwen-Aldenhuijsen - WaarBenJij.nu Eerste weken op het eiland... - Reisverslag uit Sint Maarten, Nederland van Familie Sleeuwen-Aldenhuijsen - WaarBenJij.nu

Eerste weken op het eiland...

Blijf op de hoogte en volg Familie

02 Augustus 2014 | Nederland, Sint Maarten

Na afscheid genomen te hebben van alle lieve mensen om ons heen zijn we 22 juli het diepe in gedoken... (eindelijk) op naar ons avontuur.

Ben en Mariska hebben ons in de vroege ochtend af gezet op Schiphol. Nadat we in Boekel nog uitgezwaaid zijn door een dierbaar uitzwaai comité, dank nog daarvoor! Toen we de bagage ingecheckt hadden hebben we hen nog een hele dikke knuffel gegeven en zijn we door de douane gegaan. Wat een gek gevoel was dat voor ons allemaal. Loet zei het heel mooi...nu gaat het beginnen mam. Ja, lieverd nu gaat het beginnen!
De vlucht ging erg goed, veel spelletjes gedaan en films gekeken. Loet en Peer hebben heerlijk kunnen slapen. Suus niet, die wilde dat echt niet en heeft de ene na de andere film gekeken. (heerlijk, eigenwijs)

Tijdens de vlucht hebben we meerdere keren aan de MH17 moeten denken wat heftig moet dat zijn geweest daar met je gezin ingezeten te hebben...wetende dat hij neer aan het storten is...

Daarom extra blij toen we op Juliana Airport stonden met zijn 5-jes.
We werden opgewacht door een medewerker van de stichting waar Juul voor gaat werken. Ook ontmoeten we daar de andere leerkrachten die voor dezelfde stichting gaan werken. Met een klein clubje werden we naar het hotel gebracht waar we nog een middag heerlijk in het zwembad konden liggen. Wat een hitte!
Toen Peer en Loet nog lekker aan het zwemmen waren om 17.00 uur was Suus al in slaap gevallen op de bank...helemaal op van de reis en misschien was slapen in het vliegtuig toch wel even lekker geweest.

De volgende ochtend hebben we een rondrit op het eiland gemaakt, o.a. langs alle scholen van de stichting. We hadden een lunch stop op 'onze' school. Dit was erg prettig omdat Loet Suus en Peer (en Juul) zo mooi de tijd hadden om eens rond te kijken en om hun klas te verkennen.

De dagen er na hebben we het 'druk' gehad met papieren in orde te maken voor de migratie en de verzekeringen e.d. Een huis zoeken en een auto. We hebben geprobeerd om zoveel mogelijk in de ochtend dingen te regelen en 's middags naar het strand te gaan. Het is gewoon te warm om de hele dag op pad te gaan met drie kinderen.
We hebben hele leuke mensen om ons heen die vaak met ons op pad gaan om iedere dag een 'nieuw' strandje te ontdekken. Erg leuk en gezellig. Onze kinderen zijn dol op ze en zijn blij met zoveel speelkameraden. Lekker kastelen maken op het strand en een potje voetballen. Loet heeft het snorkelen ontdekt en kan daar een hele middag zoet mee zijn.

Nu na twee weken kunnen we zeggen dat we een huurhuis hebben gevonden, nog niet helemaal waar we over gedroomd hadden (een huisje aan het strand met een groot balkon) maar wel erg veilig en met veel speelruimte voor Loet Suus en Peer. En... met een zwembad dat we delen met de rest van de bewoners van het appartementencomplex. Helemaal blij mee!
Ook hebben we een auto gevonden waar Vincent zijn tuingereedschap in kan doen en waar de bolderkar en de koelbox in kan om mee naar het strand te nemen, wat willen we nog meer?
Ja... een ding... dat Vincent een leuke baan kan vinden... dat wordt ons volgende project! Ook dat komt vast goed.

• 03 Augustus 2014 - 00:11

Loes:

Hee lieve allemaal,

Wat leuk om jullie eerste verslag te lezen! Klinkt erg goed en leuk allemaal!! Heel veel succes met de eerste week school en Vince succes met het zoeken van een baan.

Jullie zijn kanjers!!

Xx

• 03 Augustus 2014 - 01:22

Mieke:

Hoi familie,
    Wat fijn om te horen dat het allemaal goed gaat... Zwembad in de 'tuin' natuurlijk super voor de kids! Hopelijk kan Vince snel werk vinden. Geniet van jullie avontuur. Kus uit Boekel

• 03 Augustus 2014 - 01:26

Henk Teunissen:

Klinkt goed!! Ga lekker genieten van jullie avontuur.

• 03 Augustus 2014 - 02:04

Pieter Arts:

Zoals ik het allemaal lees is gelukkig alles goed gegaan met jullie en de kinderen en dat is voorlopig het belangrijkste het ga jullie heel goed en veel geluk samen groetjes Pieter arts

• 03 Augustus 2014 - 02:10

Angela:

Yes, dank voor je mail, super om te lezen en het "settelle"is begonnen.
    Fijn

• 03 Augustus 2014 - 06:23

Suzan V Lankveld:

Hoi Familie
    Wat fijn dat het zo goed met jullie gaat.
    Geniet ervan.

• 03 Augustus 2014 - 08:20

Arie Van Lankveld:

Hoi Juul. Vincent en kids,
    Goed om te horen dat het goed met jullie gaat. Wij vieren wel wat " harder" Boekel kermis voor jullie.
    Alle goeds !

• 03 Augustus 2014 - 08:35

Noortje Van De Ven:

Hallo allemaal,

Wat fijn dat jullie avontuur goed begonnen is, dat belooft wat! Veel succes/ plezier op school en geniet!

Liefs Noortje

• 03 Augustus 2014 - 08:37

Ad Susan Lina Nori Jako:

Wat fijn dat jullie al vorderingen hebben gemaakt!! Lekker genieten nu rn wij zullen zeker meelezen de komende tijd

• 03 Augustus 2014 - 08:46

Hetty Geaat:

Hè saampjes, mooi om te lezen. Geniet ze op jullie avontuur. Liefs uit boekel

• 03 Augustus 2014 - 09:12

Michel, Marieke Teus & Loet:

Leuk om zo een beetje op de hoogte te blijven van jullie reis! En goed om te lezen dat alles goed gaat!! Heel veel succes met jullie zoektocht naar 'het dagelijkse leven' daar.
    Geniet ervan, x van ons

• 03 Augustus 2014 - 10:19

Resi:

Wat klinkt dat allemaal goed! En wat ziet het er heerlijk uit op de foto's! Beetje heimwee krijg ik wel....
    Fijn dat jullie het goed maken en morgen aan de slag hè Juul? Heel veel plezier en succes!
    Hoop dat Vincent ook snel een leuke baan vindt.
    Wil je Ria en Jessie de hartelijke groeten doen als je ze ziet?
    Lieve groet aan jullie allemaal!

• 03 Augustus 2014 - 10:28

Jet:

Geweldig om mee te mogen genieten van jullie avontuur !
    Succes met het regelen en maak er wat moois van samen !
    Liefs

• 03 Augustus 2014 - 11:29

Floor, Ralph En Roos:

Wat fijn omte lezen! Fijn een eigen plekje waar jullie spulletjes naartoe kunnen. Geniet lekker van alles! Gezellig dat jullie al fijne mensen hebben ontmoet! Leuk om via deze weg jullie te volgen. Veel liefs ons!!

• 03 Augustus 2014 - 18:29

Hanneke Willem Teun En Bram :

Heej hoi, leuk om te lezen hoe de start is ingezet. Succes met alles daar, we zullen regelmatig hier kijken. Groetjes uit een zonnig Boekel.

• 03 Augustus 2014 - 19:14

Susan :

Leuk om te horen dat jullie het naar je zin hebben. Veel plezier en werk ze, wij gaan nog even flink "kermissen".

Groetjes susan , John, lieke, Anouk, koen en iris

• 03 Augustus 2014 - 19:38

Wim, Maritha, Roy, Remco En Ruud:

Wat fijn om te horen dat de heenreis prima is verlopen en jullie inmiddels een eigen plek hebben.
    We zijn nu al benieuwd naar het volgend reisverslag.

Groetjes van ons

Ps: De kids zijn kermis vieren maar ik weet nu al dat ze de foto met het vliegtuig herkenbaar zullen vinden. Dat was wat ze zelf over Sint Maarten hadden gevonden, dat je de vliegtuigen vanaf het strand bijna aan kunt raken ;)

• 03 Augustus 2014 - 21:35

Moni:

Wat super leuk om te lezen dat jullie avontuur is begonnen! Spannend zeg, heel veel plezier en wat een indrukken zal het geven! Liefs van ons

• 04 Augustus 2014 - 07:30

Marieke Van De Ven:

Kei leuk om te lezen!! De eerste tijd al goed begonnen! Fijn een huisje met zwembad zeg!!!
    Heel veel succes en plezier op school en voor Vincent voor het vinden van een job!!
    Ben al weer benieuwd naar het volgende verslag!!
    Veel liefsss

• 04 Augustus 2014 - 11:43

Joke Emonds:

Nou tis wat hè zo'n avontuur!
    Heel veel succes en dat gaat zeker lukken bij familie van Sleeuwen.

Liefs, Joke Emonds

• 04 Augustus 2014 - 12:31

• 04 Augustus 2014 - 12:34

• 04 Augustus 2014 - 14:14

• 04 Augustus 2014 - 23:01

Rozanne, Joris, Merit En Sven:

Leuk om te kunnen lezen dat het goed gaat met jullie. Geniet van jullie avontuur! Doe de groetjes aan Loet, suus en Peer van Merit en Sven. Ze zijn al druk met tekeningen maken. Nu ze nog naar jullie zien te krijgen. Veel plezier en succes met je eerste werkdag!!

• 05 Augustus 2014 - 12:00

Michael, Hanneke, Mees En Nina:

Wow ziet er super uit! Dat gaan jullie helemaal maken daar. Heel veel groetjes van ons allemaal en speciaal een dikke kus voor Suus van Nina!

• 05 Augustus 2014 - 12:00

Michael, Hanneke, Mees En Nina:

• 05 Augustus 2014 - 15:30

Wies:

Ha familie.
    Al heel wat leuke reacties, daar sluiten wij ons uiteraard bij aan.
    We vinden het leuk om een beetje het wel en wee mee te maken langs deze weg.
    Lieve groeten van ons.
    Thom en Wies

• 05 Augustus 2014 - 22:31

Stefan, Kaya, Daan, Suus En Cas:

Hoi, hoi avonturiers,
    Wat leuk om jullie verslag te lezen over de 1e dagen op Sint Maarten en zo een beetje een indruk te krijgen van jullie grote avontuur. Fijn dat alles zo vlot is verlopen en dat jullie al een eigen stekkie hebben gevonden met zwembad nog wel. Wij willen jullie vijven heel veel plezier toewensen en kijken nu al uit naar het volgende verslag. Liefs uit Boekel.

• 07 Augustus 2014 - 20:59

Cindy:

Wow, het is nu inderdaad echt begonnen! Terwijl ik jullie verslag lees zit ik echt mee te genieten! Nieuwe omgeving, nieuwe vrienden, nieuw werk! Deze dappere stap gaat jullie zoveel moois brengen....dat heeft 't nu al gedaan!
    Fijn dat wij jullie hier in Nederland kunnen volgen!
    Tot het volgende verslag lieve Juul, Vincent, Loet, Suus & Peer!!

Liefs Cindy

• 07 Augustus 2014 - 23:15

Laika:

Ha die Juul & Vincent, Loet, Suus en Peer,
    Wat fijn om te lezen dat jullie goed zijn aan gekomen op Sint Maarten en al een woonplekje hebben gevonden. Ook bijzonder om al op je werkplek en school van Loet, Suus en Peer geweest te zijn. Wat mooi dat jullie je zo welkom voelen door de fijne ontmoetingen die er al zijn. Geniet er van!
    Liefs Laika

• 08 Augustus 2014 - 23:09

Martin, Frieke, Puk En Pepijn:

Yes, heerlijk zo'n reisverslag! Kunnen we lekker meegenieten!
    Succes met de start! Al t begin is moeilijk... Komt goed!

Liefs van ons

• 08 Augustus 2014 - 23:59

Bart Verhagen:

Fijn dat t begin goed is verlopen! Succes met het zoeken naar werk voor Vincent. Gr Bart

• 09 Augustus 2014 - 09:44

Monique Tielemans:

Jullie stap is gezet...succes en veel plezier met alles wat op jullie padje komt!
    Fijn om dit avontuur samen te doen!
    Komt goed..samen zijn jullie sterk!
    Veel liefs,
    Moniquexxx

• 09 Augustus 2014 - 15:53

Mieke Van Eijndhoven:

Wat leuk om te lezen, ik ben erg benieuwd naar het volgende verslag, veel geluk met zijn 5jes daar :)

• 09 Augustus 2014 - 16:39

Straus, Lenie.:

Een eigen huis, een plek onder de zon voor jullie allen!! Wat wil je nog meer. Oh ja, een baan voor Vincent. Maar dat zal ook vast lukken. We sluiten ons aan bij alle andere goede wensen!!

Straus en Lenie

• 15 Augustus 2014 - 14:11

Ralph, Ilse, Lieke, Eef En Tim:

Hallo allemaal,
    Leuk om te lezen dat jullie een goede start hebben gemaakt! Ben benieuwd hoe de eerste werk en schoolweek gegaan is! Genieten maar!!
    Groetjes

• 24 Augustus 2014 - 13:20

Hanny Van Uden:

Omdat op mijn Facebook pagina stond dat je vandaag jarig was kom ook door op je site te komen tere ht op waarbenjij nu.
    Ik ga dat zeker volgen. Blijf benieuwd hoe het met jullie daar gaat.
    Klinkt allemaal erg leuk. Mooi weer en de kindjes hebben het goed naar hun zin zo te lezen.
    Daar ben ik blij om. Ik hoop dat het project werk voor Vincent ook snel mag lukken.
    Kusjes en groetjes aan allemaal daar.

• 29 Augustus 2014 - 10:51

De Schellies:

Hallo lieverds! We hebben jullie gemist afgelopen maandag met de jaaropening op school. De leerkrachten, stagiares en medewerkers liepen geheimzinnig onder een lange zwarte doek vanuit de school het plein op. Alleen de voeten waren te zien. Op het pleinpodium deden ze een dans en de kinderen mochten raden van wie welke 'vakantie-voeten' waren :-)
    Erg grappig. Sommige makkelijk en sommige moeilijk. Sjaak had speciaal nieuwe schoenen gekocht ;-) en toch werd hij direct herkend.
    1 Paar gelakte tenen in slippertjes werden gemist Juul!
    Maar misschien hebben die ook een dansje gedaan daar op de school in Curacao...en anders wel zeker op het strand (wij zijn jaloeeeeeeers!!)
    Verder is het hier nu gelukkig weer even mooi weer en gaat de eerste schoolweek weer prima zo met wat ritme.
    Voor jullie hopen we dat ook, evenals een leuke baan voor Vincent.
    Dapper en supergoed dat jullie deze geweldige onderneming hebben doorgezet!
    Liefs voor jullie alle 5 en we blijven meelezen hoor!
    Groetjes, Koen & Mo, Bren en Jill

• 29 Augustus 2014 - 22:40

Frank, Tamara, Cas, Isa:

Hey Buurtjes,
    We zijn heel digitaal, maar hadden nog niet gevonden hoe we hier iets achter kunnen laten. Mooi om te lezen hoe het gaat. Hoe zijn de eerste werkdagen (en schooldagen) van de kids geweest? Jullie kennende komt dat helemaal goed!
    Hier gaat het goed. Jullie huisje staat er nog ;-).
    Geniet van alles wat jullie meemaken en tot heel snel (drie jaar zijn zo voorbij).
    Groetjes, Frank, Tamara, Cas en Isa.

• 04 December 2014 - 18:12

Cleem Aldenhuijsen:

Loet . Van Harte gefeliciteerd met je verjaardag .Dat is nog eens jarig zijn met mooi warm weer.En dan nog st.Nicolaas feest. Die komt bij jullie toch ook zeker.Loet nog een hele fijne dag. Ome Cleem.